Transport pneumàtic de calç

Un de les aplicacions de l'òxid de calç es troba en les aceries, com a additiu per a la fundició de l'acer. En aquesta instal·lació es desitjava el trasvàs d'òxid de calç des d'una sitja fins a dues tremuges dosificadores. La capacitat requerida era de 1500 kilograms a l'hora a una distància de 15 metres en horitzontal i 25 metres en vertical. La dificulta del projecte es trobava en la deficient fluïdesa del producte, ja que tenia una mida departícula menor de 100 micres. Es va optar per la instal·lació d'un enviador pneumàtic en fase densa de 85 litros de capacitat. A més, es van instal·lar boosters o estabilitzadors de densitat. Aquests dispositius injecten aire comprimitat a la canonada de transport cada 3 metres. Aquesta injecció suplementària d'aire evitar els taps i ajuda a optimitzar el consum d'aire comprimit.

Degut als riscos d'inflamabilitat dins de la planta, el gas a usar en el transport pneumàtic era nitrògen, de manera que el baix consumo i la seva monitorització constant era un demanda.

El transport pneumàtic en fase densa s'ha provat como el sistema més eficaç per al transport en capacitats mitjanes i grans de productes que flueixen deficientment i presenten problemes d'apegament.

Enviador neumatico.jpg

transporte neumatico.jpg